Pepsi-Cola a apărut în 1893, când farmacistul Caleb Bradham din New Bern, Carolina de Nord (SUA), a creat o băutură terapeutică digestivă, având şi stimulator de energie, numită inițial „Brad’s Drink”. Bradham folosea în formula originală zahăr, apă, caramel, ulei de lămâie, nuci de cola și alți aditivi naturali. El a redenumit-o ca „Pepsi-Cola” în 1898, „Pepsi” făcând referire la enzima pepsină ce se găseşte în sistemul digestiv uman și la nucile de cola utilizate în rețetă. „Pepsi-Cola” a fost înregistrată ca marca comercială în anul 1903.
Pe măsură ce creştea cererea pentru băutură, Bradham a decis că este timpul să ofere Pepsi-Cola în sticle. Până în 1910, existau 240 de francize în 24 de state. Declanșarea primului război mondial a schimbat peisajul financiar al SUA, iar costul de a face afaceri a crescut drastic. Prețurile zahărului au fluctuat puternic între maxime record și minime dezastruoase, la fel și costul producerii Pepsi-Cola. În 1923, Pepsi-Cola a dat faliment. Caleb s-a întors la farmacia sa și a vândut valoroasa marcă comercială Pepsi-Cola lui Craven Holdings Corporation.
După ce și-a schimbat de mai multe ori proprietarul, compania a fost cumpărată de producătorul de dulciuri Charles Guth, care a schimbat formula băuturii. În timpul Marii Crize (1929-1933), Pepsi a obținut un avantaj pe piață vânzând sticle de 350 ml pentru 5 cenți.
Identitatea corporativă modernă a lui Pepsi-Cola s-a format în 1965, când compania a fuzionat cu Frito-Lay pentru a crea PepsiCo. Această consolidare strategică a transformat producătorul de băuturi într-o corporație diversificată de alimente și băuturi. Ulterior, compania s-a extins la nivel global prin campanii de marketing agresive și achiziții strategice, impunându-se ca una dintre cele mai mari corporații de alimente și băuturi din lume.

