duminică, august 7, 2022

Ceauşescu, după ce-a fugit cu elicopterul pe 22 decembrie 1989: „A fost lovitură de stat. Organizez rezistența la Târgoviște”

Urmariti pagina oficiala Secretele Istoriei: facebook.com/secreteleistorieibylovendal

Era 22 decembrie 1989, în jurul orei 12, Bucureşti, sediul Comitetului Central. Nicolae Ceauşescu, împreună cu soţia, Elena, împreună cu demnitarii Emil Bobu și Manea Mănescu, precum şi cu aghiotanții înarmați ai familiei Ceaușescu, ofițerii de Securitate Marian Rusu și Florian Rât, se urcă rapid în elicopter, de pe sediul Comitetului Central, şi fug de mulţimea revoltată.

Elicopterul era condus, ca de obicei, de colonelul Vasile Maluțan, pilotul preferat al președintelui, ofițer al Direcției a V-a a Securității. Acest Măluțan dă în anul 1995, în cadrul Comisiei Senatoriale pentru Cercetarea Evenimentelor din Decembrie 1989, următoarea declaraţie:

„Când soții Ceaușescu au apărut la elicopter, cei din gardă îi aduceau mai mult pe sus. Erau atât de speriați! Aveau niște fețe transfigurate. S-au urcat buluc în elicopter, iar mecanicul de zbor de-abia a avut loc să închidă ușa. Eram prea mulți. Mecanicul s-a așezat între scaunul lui Ceaușescu și ușă, așa, puțin înghesuit, ca și cum ar fi stat în brațe. Și am decolat”.

Nu i se spusese destinația exactă, doar să se deplaseze spre nord. Deasupra aeroportului Otopeni a fost întrebat de la bază: „De ce nu aterizezi aici?”. El răspunse: „Deocamdată respect un ordin”. Ulterior, fostul ofițer de Securitate a explicat astfel răspunsul său: „Mă gândeam la el, că era încă președinte”.

Elicopterul a aterizat la palatul dictatorului de la Snagov, unde cuplul prezidențial s-a aprovizionat în grabă pentru evacuare și începutul organizării „rezistenței”. Potrivit lui Nicolae Deca, primul șofer pe care Nicolae și Elena Ceaușescu l-au oprit pe drum după evacuarea din clădirea Comitetul Central în după-amiaza zilei de 22 decembrie 1989, dictatorul i-a spus: „A fost lovitură de stat. Organizez rezistență la Târgoviște”.

Este demn de menționat un detaliu. Exact a doua zi după depunerea acestei mărturii relevante de către ofiţerul Vasile Maluțan, fostul pilot preferat al lui Ceaușescu a murit într-un accident de elicopter, pe când efectua lucrări de erbicidare a unei vii. Coincidenţă prea mare, nu? A fost el eliminat pentru că a vorbit prea mult în faţa comisiei?

Urmariti pagina oficiala Secretele Istoriei: facebook.com/secreteleistorieibylovendal

Related articles

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.