miercuri, noiembrie 30, 2022
AcasăIstoria alimentelorProdusul "New Coke" introdus de Coca-Cola în 1985 a fost un eşec...

Produsul „New Coke” introdus de Coca-Cola în 1985 a fost un eşec neprevăzut sau un „complot de marketing”?

Produsul „New Coke” introdus de Coca-Cola în 1985 a fost un eşec neprevăzut sau un „complot de marketing”?

Sâcâită la culmea de concurenţa pe care i-o făcea Pepsi cu produsul ei ceva mai dulce, Coca-Cola a hotărât în 1985 să înlocuiască vechea formula, cu o versiune mai dulce botezată „Noua Coke” (New Coke). Compania a cheltuit 4 milioane de dolari pe cercetarea de piaţă.

Totuşi, chiar dacă testele au fost pozitive, lansarea pe piaţă a lui New Coke a provocat o adevărată „revoltă naţională”. Cercetătorii evaluaseră gustul, dar neglijaseră ataşamentul afectiv al consumatorilor faţă de Coca-Cola.

S-au primit scrisori furioase, s-au organizat proteste, ba au existat chiar şi ameninţări cu chemarea în justiţie, pentru a forţa păstrarea „produsului adevărat”. Zece săptămâni mai târziu, compania a retras Noua Coke şi a reintrodus formula veche de un secol, sub denumirea Classic Coke, conferindu-i astfel un statut şi mai puternic pe piaţă, chiar obţinând mai multe vânzări decât a avut anterior.

Acest lucru a dus la speculaţia că introducerea lui „New Coke” n-a fost chiar un lucru întâmplător, ci doar un „complot de marketing” pentru a stimula vânzările originale de Coca-Cola; totuşi, corporaţia americană a susţinut întotdeauna că nu a dorit decât să înlocuiască produsul original.